Măștile……..

image

„Toţi suntem mari actori. Numai că jucăm ca pe vremuri, cu măşti.” (Cella Serghi)
Toți purtăm măști. Ele ne ajuta să ascundem acele defecte ale caracterului nostru pe care nu vrem sa le arătăm lumii. Le purtam zilnic, și sunt diverse în funcție de cerințele societății.
În antichitate actorii purtau măștile în piesele de teatru pentru a impresiona publicul, unii le purtau pentru a ascunde urâțenia iar infractorii le poarta pentru a-și ascunde adevărata identitate. Și uite așa  am descoperit atributele măștilor  pe care le purtam: impresionăm, ,publicul” , ne ascundem adevărată față  și ne mascăm urâțenia caracterului.
Zâmbetele false, acceptarea de moment a unor idei cu care nu suntem de-acord, tolerarea unor persoane pe care nu le agreem, toate  acestea alcătuiesc masca noastră. Măștile  sunt frumoase în exterior, și societatea le acceptă dar în momentul în care tind sa devină adevărat față a noastră realizăm ca aceste măști  ascund doar fals și  ipocrizie.
Noi purtam aceste măști de teama ca ceilalți din jur vor vedea defectele caracterului nostru şi ne vor respinge așa că le purtam zilnic și uitam sa ne mai descoperim fața .
. Un alt motiv pentru care purtăm aceste măști este  pentru că  suntem  materialiști și deși aceste măști ne incomodează și ne zgârie orgoliul  le purtam…..doar ca sa atingem un anumit scop .

4 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. sweet & salty spune:

    Poate că măștile noastre, pe care le scoatem în fața celor dragi, sunt doar pentru a ne proteja pe noi înșine. Cu ce ne ajută să fim goi de secrete în fața celorlalți? Eu sunt adepta păstrării pentru mine a vieții personale. Iar un zâmbet (poți să-l interpretezi drept mască) când mă întâlnesc cu alții, mi se pare firesc. Chiar dacă eu am o problemă poate, prefer să arunc un zâmbet, decât să proiectez ce mă doare în secunda aceea pe x ori y cu care mă văd. Dar toți suntem diferiți. 🙂

    Apreciat de 3 persoane

  2. fata veselă spune:

    Hmm…mi-amintești de un post de-al meu similar. Din păcate, cu toții le purtăm.

    Apreciază

  3. Just, frumoasă scriere, am eu o teorie dar este cam dură, părerea mea este că noi oamenii avem caractere predominant infecte, vin din moștenirea genetică, am fost niște prădători feroce nu foarte demult, punem masca odată cu rostirea primelor cuvinte și o mai scoatem extrem de rar. Ne obligă societatea și educația modernă. Ați văzut poate reacția unor amici la băutură la nervi sau la drog, atunci vedem caracterul „naked”, cum se zice arama pe față. E posibil să greșesc… ar fi și de preferat!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Din păcate nu greșești……spui lucrurilor pe nume ………..direct

      Apreciază

Lasă un răspuns

